CU

Afgelopen maandag zijn we succesvol van start gegaan in ons nieuwe kantoor (Facet) in Utrecht. Alles viel op maandag op zijn plek en het was leuk om te zien hoe blij en energiek collega’s door het pand liepen. Zoals je mag verwachten bij operaties van deze omvang waren er wat kinderziektes, maar eigenlijk niets wat de dagelijkse gang van zaken verstoorde.
Naast de bloemen en felicitaties was er natuurlijk Oracle-cake op de 1e dag en werd er ook nog lekkers gebracht om de feestvreugde te verhogen. Slechte week voor de kilo’s 🙂

Met de introductie (of eigenlijk verdere uitwerking) van ‘The New Way of Working’ was een veel gehoorde vraag om ons heen:”Hoe vind je je collega nou eigenlijk?”
Iedereen is tenslotte flexibel om te gaan zitten in het pand waar hij/zij wilt en wat het beste aansluit op de werkzaamheden van dat moment.
Daar hebben we de toch wel slimme CU-applicatie (SeeYou) voor ingevoerd. In de applicatie geef je de collega’s aan waar je graag bij wilt werken (en dat kan natuurlijk project-gerelateerd en flexibel zijn) en bij binnenkomst scan je je persoonlijke code bij een QR-code. Binnen enkele seconden stuurt de applicatie je dan een sms-je, waarin op basis van je al aanwezige buddies in het pand een suggestie wordt gedaan wat voor jou de beste locatie in het kantoor is.
Daarnaast is het ook mogelijk om via een webpagina een collega te vinden in het pand.
Hoewel ik direct betrokken was bij de implementatie van deze applicatie kan ik toch wel stellen dat dit een schot in de roos was. Veel positieve reacties op ontvangen!

Op donderdagmiddag had ik dan eindelijk de gelegenheid om de Toyota Internationale Hulpdienst uit te testen. ’s Ochtend had ik op kantoor de lichten van mijn auto laten branden en hoewel ik daar naar zo’n 3 uurtjes op attent was gemaakt, bleek de Toyota-accu daar niet tegen bestand. Zo’n Hybride duw je ook niet even aan. Na de hulpdienst te hebben gebeld, stond er echt in 20 minuten een wagen voor de deur met een draagbare startset om mij op weg te helpen. Goede service dus!

Gisteren eindelijk de zinnen kunnen verzetten en na het gebruikelijke RPM-uurtje in het zonnetje door de stad gebanjerd. Lente!
Agnes had nog een Groupon bon te verzilveren bij Tailors & Son, waar een blouse volledig naar wens op maat kon worden gemaakt. Nou, dat valt dus niet mee! Heel veel keuzes moeten er worden gemaakt over de stof, kleur, afwerking, knoopjes, manchetten, etc voordat de order de deur uit kan. Wel grappig om te zien en reuze benieuwd naar het resultaat. Weten we over 3 weken.

In het kader van de restaurantweek de dag met Ron & Angelique afgesloten bij ’t Lagerhuys in Muiderberg. Dit restaurant was de afgelopen restaurantweken in de top 3 van de regio geëindigd, dus leek op voorhand een uitstekende keus.
We werden niet teleurgesteld. De gastvrijheid was groot en het restaurant sfeervol. Het eten was ook prima. Volgens mij waren er voor de restaurantweek wel een paar concessies gedaan in het menu, maar de prikkel was groot genoeg om er zeker ook een keer buiten de restaurantweek om een keertje van de kaart te gaan eten! Als laatste verlieten we het restaurant 🙂

Het weer in Macisvenda
E-mail abonnement op blog

Vul je emailadres in om in te schrijven op deze blog en emailmeldingen te ontvangen van nieuwe berichten.

Archief
Recente reacties